Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  قيمت چيلر دستگاه برش ليزر قيمت چيلر دستگاه برش ليزر

پرتو پدیده رایمون

چيلر cw ۵۲۰۰ دستگاه برش ليزر

چيلر cw ۵۲۰۰ دستگاه برش ليزر
چيلر CW ۵۲۰۰ بعنوان يك دستگاه مستقل، سيستم خنك‌كننده دستگاه‌هاي برش ليزر و يكي از مهمترين قطعات آن است. وظيفه‌ي چيلر كنترل دماي دستگاه مي‌باشد.

كاركرد چيلر cw ۵۲۰۰
در قسمتي از دستگاه، سيستم نمايشگر تنظيم دما وجود دارد كه اختلاف دماي محيط را با دماي دستگاه برش ليزر نشان ميدهد، در واقع وظيفه دستگاه چيلر خنك كردن تيوب ليزر و تنظيم دما مي‌باشد و اين سيستم در دستگاه برش ليزر ارتباط مستقيمي با كاركرد مطلوب و عمر دستگاه دارد. چيلر دستگاه ليزر CW ۵۲۰۰ نوعي سرد كننده صنعتي است كه داراي ظرفيت خنك كننده ۱۴۰۰ ليتر در روز را دارد. از چيلر دستگاه ليزر عمدتا براي خنك كردن گرماي توليد شده در تيوب دستگاه ليزر استفاده مي‌شود.

در داخل چيلر ليزر يك سيستم فشار آب وجود دارد كه اگر حركت آب دچار مشكل شود آلارم ميدهد و چراغ جلوي دستگاه روشن خواهد شد. سيستم فشار آب به صورت سيگنالي توسط يك واتر پرسور كار مي‌كند و با چرخش آب، پروانه حركت ميكند تا ميزان قدرت چرخش آب را مشخص نمايد.

 


ميزان آب چيلر ليزر
بالاي دستگاه، مخزن چيلر ميباشد كه داراي يك در پيچي است كه از اينجا مي‌توان سطح آب را بررسي كرد و آب و ضديخ را هم از اين بخش وارد مخزن ميكنند. حتي مي‌توان در قسمتي از پشت دستگاه ميزان آب چيلر را نيز بررسي كرد. در صورت استفاده از آب مقطر براي چيلر باز هم امكان ايجاد رسوب، گچ و سولفات در مخزن وجود دارد كه همين مورد روي كاركرد دستگاه و خروجي كار اثر منفي مي‌گذارد. در بخش نمايش‌دهنده دما، ميزان آب چيلر دستگاه ليزر هميشه بايد بين رنگ سبز و زرد باشد و نبايد رنگ قرمز را نشان دهد. همچنين هر ۶ ماه يك بار بايد آب چيلر دستگاه برش ليزر تعويض شود چون نوع مخزن چيلر از نوع پي وي سي است و هر نوع ناخالصي داخل آب ايجاد شود باعث منحرف شدن پرتوي ليزر ميشود. با توجه به ميزان استفاده از چيلر، بايد هر دو هفته و يا هر ماه فيلترها و كاور دو طرف را باز كرده و آن‌ها را تميز كنيم تا كاركرد بهتري از دستگاه ليزر را مشاهده نماييم.

اتصالات چيلر دستگاه برش ليزر
در دستگاه برش غيرفلزات ورودي و خروجي آب چيلر با نام‌هاي inlet و outlet وجود دارد كه به شكل معكوس به چيلر وصل ميشود. يعني ورودي به خروجي وصل ميشود و خروجي دستگاه به ورودي متصل ميشود و اگر اين اتصال را درست انجام ندهيم باعث ميشود تيوب دستگاه بشكند. قسمت Alarm output دستگاه چيلر را بايد به پاور دستگاه ليزر و ground متصل كنيد و بعد از اتصال تا زماني كه چيلر دستگاه خاموش باشد و همچنين مسير آب مسدود باشد، تيوب  كار نمي‌كند و همين امر از شكستن تيوب جلوگيري ميكند.

چيلر دستگاه برش و حكاكي ليزري داراي دو ورودي و دو خروجي آب ميباشد كه يك خروجي با نام High pressure براي سورس ليزر و يك خروجي با نام Low pressure براي هد ليزر قرار دارد. پشت كندانسور دو عدد فن وجود دارد كه از دريچه‌هاي دو طرف هوا را به داخل ميكشد و از رادياتور كندانسور موجود در قسمت پشتي خارج مينمايد.

اگر پس از مدتي استفاده از دستگاه مخزن چيلر را خاك و املاح بگيرد، يك پيچ مغزي در بخش پاييني پشت چيلر موجود است كه از طريق آن ميتوان براي خالي كردن خاك و رسوبات اقدام كرد.

اگر به چيلر دستگاه ضربه اي وارد شود، يا استابلايزر مناسبي وجود نداشته باشد، چيلر دچار افت ولتاژ شده و در نهايت فيوز دستگاه مي‌سوزد. پس براي طول عمر بيشتر دستگاه برش و حكاكي ليزري و چيلر، حتما نكات هاي لازم را قبل از شروع كار با دستگاه بايد رعايت نمود.

ما در مقاله لزوم استفاده از استابلايزر در دستگاه برش ليزر در اين خصوص صحبت كرده‌ايم.

 

 

 تست چيلر CW ۵۲۰۰
براي تست چيلر ورودي و خروجي چيلر را با شلنگ به هم وصل كنيد، مخزن آب را تا نصفه پر نماييد و آب ولرم به آن اضافه كنيد تا دماي چيلر افزايش يابد و در اين حين بايد منتظر بمانيد تا چيلر دما را كاهش دهد. در صورت كاهش دما، چيلر دستگاه سالم است و اگر اين اتفاق نيفتد چيلر داراي مشكل است و براي رفع مشكلات چيلر بايد سريعا اقدام كرد، چون چيلر مستقيما بايد با تيوب در ارتباط است و هر مشكلي كه در چيلر ايجاد شود باعث خسارت در تيوب ميشود و در نهايت در خروجي كار اثر منفي ميگذارد.

دماي هواي محيط يكي از مواردي است كه در نگهداري چيلر اهميت زيادي دارد و اين موضوع هنگام تغيير فصل، گرما و سرما، حائز اهميت است. در فصل زمستان اگر دماي هواي محيط چيلر كمتر از ۱۰ درجه باشد، آب چيلر يخ ميزند و چيلر را از كار مياندازد. براي جلوگيري از اين اتفاق بايد داخل چيلر دستگاه برش و حكاكي غيرفلزات ، حدود يك ليوان ( ۲۵۰ سي‌سي ) ضد يخ ريخته شود. اگر ميزان بيشتري از ضد يخ استفاده شود، موقع كار با دستگاه و انجام برش، صداي سوت ميدهد. تيوب ليزر نسبت به افت دما خيلي حساس است و اگر چيلر دچار افت توان شود باعث آسيب ديدگي و شكست تيوب ميشود. در فصل تابستان هم اگر دماي محيطي كه چيلر آنجا قرار دارد بالا باشد، چيلر توانايي خنك كردن آب داخل خود را ندارد. اگر چيلر با افزايش دماي محيط توانايي خنك كردن و كنترل دما را نداشته باشد، براي كندانسور و كنترلر و گاز دستگاه مشكل ايجاد ميشود.

چيلر برند S&A در دستگاه برش و حكاكي غيرفلزات
يكي از ويژگي‌هاي چيلر ۵۲۰۰ S&A، وجود كنترلر t۵۰۳ ( سيستم هوشمند دما) ميباشد كه موجب عدم نياز به تنظيمات چيلر در فصل تابستان و زمستان (سرما و گرما) مي‌شود.

چيلر ليزر برند S&A در دستگاه برش ليزر خانگي يك شير برقي و پمپ دارد و حجم آبي كه قابل انتقال است حدود ۱۰ تا ۱۳ ليتر در هر دقيقه و توان آن حدود ۲ كيلو وات ميباشد.

كاركرد سيستم هوشمند دما به گونه‌اي عمل ميكند كه چيلر از يك تناسب دمايي استفاده مي‌كند، يعني اگر دماي محيط بالا باشد و كاهش نيابد، آلارم چيلر روشن ميشود و اخطار ميدهد. اين برند از چيلر در دستگاه برش و حكاكي ليزري داراي زنگ هشدار جريان، زنگ هشدار افزايش دما و زنگ هشدار عدم فعاليت خنك كننده ميباشد. استفاده از اين چيلر مي تواند تا حد زيادي توليد آب چگالش را كاهش داده و موجب صرفه جويي در هزينه و مكان شود.

براي اطلاع از انواع  آلارم‌هاي چيلر و نحوه‌ي رفع آن اينجا را كليك كنيد.

تميز كردن چيلر
براي تميز كردن چيلر، سمت راست و چپ آن با پايين دادن دو ضامن‌، دريچه ها باز ميشود و مي‌توانيد آن را تميز نماييد. فن‌هاي موجود در بخش پشتي چيلر، هوا را به داخل مي‌كشند و از قسمت پشت خارج مي‌كنند. بنابراين بايد پس از مدتي استفاده تميز شوند تا گردش هوا در چيلر به خوبي انجام شود.

قسمتي از چيلر، شامل فيلتر هوا ميباشد كه مي‌توانيد از قسمت سفيد رنگ آن را جدا كنيد و شست و شو دهيد. زيرا اگر اين قسمت دچار گرد و غبار يا گرفتگي شود، كندانسور چيلر وظيفه خنك كنندگي‌اش را به خوبي انجام نميدهد و در نهايت دستگاه دچار مشكل مي‌شود.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1403/5/29 ساعت: ۱۲ توسط:padideraymon :